Heti self care rutin - ahogy én csinálom

Nemrég készítettünk egy kérdőívet, hogy jobban megismerjük a Hatszínvirágos közösséget, ahol lehetőség nyílt kérdéseket is feltenni nekünk. Az egyik amire kíváncsiak voltatok, hogy vannak-e rutinjaink: reggeli, esti, bármilyen, amit mi magunk használunk a mindennapokban. A mai nap erről szeretnék kicsit mesélni.
Ez egy elég összetett kérdés, ezért úgy döntöttem kisebb részekre bontom. Elsőként a heti rutinról lesz szó.
Amit fontos hangsúlyozni az elején, hogy ezt inspirációnak szánom, abszolút abban hiszek, hogy minden ember más és más, így a megoldásaink sem lehetnek egyformák: más élethelyzet, más temperamentum, más neveltetés és hitrendszerek. A fontos, hogy ismerd magad és keresd a saját megoldásaidat. Gondolatébresztőnek érdekes lehet más története is, és hoztam pár kérdést a továbbgondoláshoz is, hogyan szabhatod magadra.
 
3 eszköz, ami sokat segít számomra a mindennapokban, és a heti self care rutinom része:
  • az írás
  • a meditáció
  • testmozgás (jóga, anyatorna)
     
2 kisgyerek, család, vállalkozás, háztartás mellett sokszor nem úgy jönnek össze a dolgok, ahogy tervezem, ezért ezeket a rutin dolgokat én abszolút rugalmasan kezelem, mert úgy gondolom, hogy ezek azt a célt szolgálják, hogy engem támogassanak, nem pedig egy újabb frusztrációt varrjanak a nyakamba.
 

Ahogy én használom:
  • meghatároztam egy optimális szintet: ami mellett remekül érzem magam,
  • és egy minimum szintet: ami alatt eléggé zombi üzemmód lép életbe, és hajlamos vagyok az elsárkányosodásra.
 
Vannak jó és kevésbé jó hetek, de általában a kettő között valahol összeér a dolog. Ha most a heti rutint nézem, nálam a hetente 1 írás-tervezés, heti 1 meditáció és a heti 1 testmozgás az a minimum szint, ami szükséges a testi-lelki békém fenntartásához. Az optimális a heti 3 meditáció, 1 alkotós, 2-3 testmozgás volna, de hogy őszinte legyek ez így ebben a tökéletes formájában nem nagyon szokott összejönni, de volt már hogy közelítettem felé Amúgy ez sem kőbe vésett "örök igazság", figyelek magamra, hogy épp aktuálisan mire volna nagyobb szükségem, és ehhez mérten alakítom.
 

Gondolatébresztő kérdések:

  • Te milyen rutinokkal, szokásokkal támogatod magad?
  • Mi az, amiből erőt tudsz meríteni?
  • Vannak bevált módszereid?
  • Van olyan, amelyet szívesen kipróbálnál, bővítenéd a meglévőket?
  • Mi az a szint, ami mellett jól érzed magad?
  • Mi az, amire minimum szükséged van?
  • Mi az, amit meg tudsz tenni, hogy pozitív irányban változzanak a dolgok?
  • Megy egyedül is, vagy jól jönne segítség?
  • Ki/mi az, ahonnét szívesen fogadnál támogatást?
  • Mi lesz az első lépés, amit megteszel?
 
Ha ezeket nemcsak fejben pörgeted végig, hanem írásban válaszolsz rájuk - vagy azokra, amelyek megmozgatnak - sokkal mélyebb, értékesebb válaszok születhetnek. Tegyél vele egy próbát!
 
Ezt a két eszközt: az írást és a meditációt tettük bele a Hatszínvirág önismereti Naplókba is, amikkel a célunk újra divatba hozni a kézírást, ami egy csodás eszköz ahhoz, hogy:
  • rendben tartsd az érzelem és gondolatvilágodat
  • kapcsolódj újra önmagadhoz
  • tisztába kerülj a szíved valódi vágyaival

 

Célunk, hogy naplóink segítségével hozzunk az életedbe pár nyugodt órát, és friss gondolatot, amelyek segítségével örömtelibbé, elégedettebbé és tudatosabbá teheted a napjaidat.
 
A teljesebb élményért 2 meditációs hanganyag is jár a Naplók mellé, amelyet Palicska Zsuzsanna, a Hatszínvirág jógaoktatója készített a Számotokra.
 
Ha érdekes ez Számodra, további részleteket erről itt találsz.
 
Hamarosan folyatjuk a témát a napi rutinokkal. ;-)
 
Ha inspirálónak találtad ezt az írást, és szeretnél értesülni a friss cikkek megjelenéséről, iratkozz fel a Hatszínvirág Hírlevelekre, ahol egy csokorba összegyűjtve kiküldjük a friss programokat, lehetőségeket és írásokat havi 1-2 alkalommal.
 
Csodás hétvégét!
Szeretettel,
Mariann
Heti self care rutin - ahogy én csinálom
Scroll to top