Napi Rutin - gondolatok, tapasztalatok és egy gyakorlat, hogy Te is megtaláld a Hozzád passzolót

Készítettünk egy kérdőívet, hogy jobban megismerjük a Hatszínvirágos közösséget, ahol lehetőség nyílt kérdéseket is feltenni nekünk. Az egyik amire kíváncsiak voltatok, hogy vannak-e rutinjaink: reggeli, esti, bármilyen, amit mi magunk használunk a mindennapokban. Ebben a bejegyzésben a napi rutinomról fogok mesélni, és hoztam néhány gondolatébresztő kérdést is, hogy Te is megtaláld a Hozzád passzolót.
Ez egy elég összetett kérdés, ezért úgy döntöttem kisebb részekre bontom. A heti rutinról már meséltem ebben a bejegyzésben. Most a napi rutin kerül a fókuszba.

Mielőtt elmesélném a saját jól bevált szokásaim, 3 fontos dolgot szeretnék kiemelni a témával kapcsolatban:

  1. Amit fontos hangsúlyozni az elején, hogy ezt inspirációnak szánom, abszolút abban hiszek, hogy minden ember más és más, így a megoldásaink sem lehetnek egyformák: más élethelyzet, más temperamentum, más neveltetés és hitrendszerek, valamint más a cél. A fontos, hogy ismerd magad és keresd a saját megoldásaidat. Gondolatébresztőnek érdekes lehet más története is, ezért elmesélem a saját szokásaimat is, de hoztam néhány kérdést a továbbgondoláshoz is, hogyan szabhatod magadra és indulhatsz el a saját válaszaid felkeresésére. Az én életútamon erősen jelen van a spiritualitás, elég gazdag életet élek ezen a szinten, az életem nagyon fontos alappillére: így a napi rutinjaim több mint felét is e köré építettem fel. Ezek azok a technikák, amikekkel én jól érzem magam a bőrömben, és harmóniába tudom hozni magam. Nem gondolom, hogy mindenkinek ez az útja, nem tudhatom Neked mi volna jó: az enyém viszont biztos erre vezet. Ha Számodra ez esetleg idegen terep, nyugodtan ugord át az "én rutinjaim" részt és kezd a gondolatébresztő kérdésekkel ;-)
  2. A megfelelő rutinok kiépítése, amelyekkel valóban támogathatjunk önmagunkat szerintem nem megy egyik napról a másikra. Sokkal inkább érdemes folyamatban gondolkodni. Jó, ha ezt fel tudod úgy fogni, mint egy kísérletezést, mint egy játékot. Ne vedd túl drámaian, komolyan. Ha nincs most bevált módszered, lehet, hogy több mindent ki kell próbálnod, amíg megtalálod azt, ami jól passzol hozzád és az életedhez. Valamint ahogy mi magunk, és az életünk is folyamatos változásban van, érdemes ezt az áramlást szem előtt tartani, és nem belemerevedni a szokásainkba. Időnként jó néha felülvizsgálni őket, hogy valóban szükségünk van-e rá/erre van-e még szükségünk/a javunkat szolgálja-e?
  3. Szerintem fontos azt is szem előtt tartani, hogy miért csinálod, mi a célod az egésszel. Elég motiváló-e az a cél Számodra? És maga a rutin egy irányba mutat-e a céloddal? A saját rutinomnál mondok konkrét példát is erre, hogy jobban értsd, mire gondolok. ;-)

Az én napi rutinjaim:

Ahogy fent már írtam az én életemben, napjaimban erősen jelen van a spiritualitás, ami a rutinjaimon is meglátszik. Ha Számodra ez idegen, nyugodtan ugord át ezt a részt és kezd a következő résszel, a gondolatébresztő kérdésekkel . ;-)

Reggel: Őszinte leszek: nem vagyok egy pacsirta típus, aki csak kipattan az ágyból és frissen, üdén indítja a napot. A reggeli rutinom célja nálam az, hogy magamhoz térjek, és erőt, energiát merítsek belőle az előttem álló naphoz, így például jógázni, sportolni, hajnalban futni, munkát végezni, vagy bármilyen egyéb tevékenységet ekkor végezni nem a legjobb választás ekkor számomra. Az esti, lefekvés előtti időszak a meditációra számomra sokkal alkalmasabb időpont. Sok helyen ajánlják a jobbnál jobb reggeli rutinokat, többször próbáltam én is ezen változtatni, ideig-óráig sikerült is, de ha őszinte akarok lenni, inkább csak erőlködés volt. Egy ideje úgy döntöttem, hogy szeretem és ismerem annyira magamat, hogy nem akarok olyat saját magamra erőszakolni, ami most, jelen esetemben nem működőképes. Így reggelre csak egy nagyon rövid gyakorlatom van, de ezt viszont megcsinálom minden áldott nap. Számomra ez segít, hogy bekerüljek a központomba és a megfelelő irányba indítsam a napot. Asztrológiaoktatómtól és mentoromtól, Kalmár Ildikótól tanultam. Gyújtok egy gyertyát a házi oltáromon, és elmondom az alábbi szöveget:

Legmagasabb rendű fényből való legfelsőbb énemet hívom, kapcsolódjon hozzám,

Váljon eggyé velem, működjön bennem és általam,

legyen a vezetőm és a gyógyítóm!

Gondolatban elvégzek egy rövid gyakorlatot, amikor kapcsolódom a Forrásomhoz, egyensúlyba hozom az energiarendszeremet és felrakok egy védőkört magamra és a családomra, és kérem az angyalok, a segítőink és a Teremtő (Isten, Univerzum ... ahogy a Te hitrendszeredbe megfelelő) védelmét és jelenlétét a nap folyamán. Ez kb. 2-3 percet vesz igénybe. A reggeli készülődés alatt ha van lehetőségem teszek be egy lendületesebb zenét: ezekből én rengeteg erőt és energiát tudok meríteni. Itt is nyilván nagyon egyéni, hogy kire milyen zene milyen hatással van: én Vörösmarti Imre zenéivel, meditációival nagyon rezonálok, így a legtöbbször ezeket hallgatom, ha egy kis erőre, lendületre, töltődésre van szükségem. Reggel főleg a rockosabb, Vazul Vérés vonal az, ami segít visszatérnem és megérkeznem a jelenbe.

Munka: visszatérve a földi síkra, itt nekem a célom, hogy a rutinom segítse a fókuszálásomat és a hatékony munkavégzést. Szeretek listákat írni, volt idő amikor vége-hossza láthatatlan tuduuu listákkal igyekeztem rendet tenni a tengernyi tennivaló között, de hogy őszinte legyek ezek inkább frusztráltak, mint segítettek, mert folyamatosan azt az érzést keltették bennem, hogy hű még mennyi mindent kellene csinálni, sosem érek a végére, neverendingstoryyy..... Így ezeknek egy ideje búcsút mondtam, legalábbis ami a napi tennivalókat illeti. Hosszú távú céloknál szeretem lebontani a lépéseket, és ott szükségem is van rá, de a napi szintűnél mindig csak azt nézem, ami épp előttem áll. Jelenleg annyit teszek, hogy nap elején meghatározok 2-3 fókuszpontot, hogy mi az, amit mindenképp szeretnék aznap megcsinálni. Esetleg írok mellé még 1-2 "jó lenne, de beáldozható" pontot. Számomra elég kihívás fókuszálni az energiáimat és nem szétszóródni. Ezen nem segít az sem, hogy sokat dolgozom itthonról, és itt azért meg kell szokni, hogy ha kimegyek a mosdóba ne indítsak el egy mosást is, ha már épp arra járok munkaidőben, ne kezdjek el rendet tenni a konyhában és amit épp még meglátok. Ezen a fókuszpontok megadása segít valamelyest. 

Este: esténként 3 szokásom van, amit megcsinálok minden áldott nap. Ebből 2 a gyerekekkel kapcsolatos. Nem én leszek a következetes és szabálykövető szülők mintapéldánya, az biztos, de van 1 dolog, ami mindig nagyon fix pont a napi rendünkben, és ez az 1, amihez a születésük óta tényleg mindig következetesen ragaszkodom: olvasott esti mese mindig, minden este VAN lefekvés előtt. Amúgy ez az egyik kedvenc pillanatom a napból :-)))

A 2. esti rutinom, hogy amikor a kisfiam megszületett, megfogalmaztam egy esti áldást. Ezt minden este elmondom Nekik lefekvéskor. Itt is egy kis vizualizációval rásegítek, és a reggelihez hasonlóan kapcsolódom a Forráshoz, hívom az angyalokat, a segítőinket, a Teremtőt és kérem a védelmüket, támogatásukat, harmonizálást - ha szükséges gyógyítást, valamint hálát mondok az adott napért. Szeretem így zárni a napot.

A 3. esti rutinomra már nem mindig kerül sor "érdemben" - attól függ, mennyire vagyok fáradt. Itt van egy minimalista szokásom - amit akkor használok, ha nincs erőm már másra: ez esetben csak imádkozom. Ha nem vagyok agyilag teljesen zokni üzemmódban, akkor szoktam mélyebbre menni és meditálni is, de ezt már inkább a heti szokásokhoz sorolnám. A mostani spirituális rutinjaim nagy részét, így az esti meditációm technikáját is Kalmár Ildikónak köszönhetem. Nála végeztem az angyaltanfolyamokat, tanultam Életfa életút elemzést és 2021. szeptembertől elkezdtem a karmaasztrológiát, valamint egyéniben is jártam/járok hozzá, és sok segítséget kaptam, hogy megtanuljak együtt élni az érzékenységemmel, és megismerjek olyan technikákat, amik támogatnak a mindennapi egyensúly fenntartásában és megteremtésében.  Ezúton is hálás köszönetem érte. :-)

Gondolatébresztő kérdések:

  • Te milyen rutinokkal, szokásokkal támogatod magad?
  • Vannak olyan szokásaid, amik csak hátráltatnak, amiket itt volna az idő elengedni?
  • Mi/ki az, amivé szeretnél válni? Mi az, amiben fejlődni szeretnék? Mi az a szokás, ami ebben támogathatna?
  • Mi az, amiből erőt tudsz meríteni?
  • Vannak bevált módszereid?
  • Van olyan szokás, amelyet szívesen kipróbálnál, bővítenéd a meglévőket?
  • Mi az, amit meg tudsz tenni már most, hogy pozitív irányban változzanak a dolgok?
  • Megy egyedül is, vagy jól jönne segítség?
  • Ki/mi az, ahonnét szívesen fogadnál támogatást?
  • Mi lesz az első lépés, amit megteszel?
 
Ha ezeket nemcsak fejben pörgeted végig, hanem írásban válaszolsz rájuk - vagy azokra, amelyek megmozgatnak - sokkal mélyebb, értékesebb válaszok születhetnek. A kézírásban hatalmas erő rejlik. Tegyél vele egy próbát! ;-)
 
Ezt a két eszközt: az írást és a meditációt tettük bele a Hatszínvirág önismereti naplókba is, ami igen hatékony eszközei lehetnek a tudatos teremtésnek, és hogy elkezd az életedet pozitív irányba formálni.

Önismereti naplóink segíthetnek, hogy:

  • rendben tartsd az érzelem és gondolatvilágodat
  • kapcsolódj újra önmagadhoz
  • tisztába kerülj a szíved valódi vágyaival

Célunk, hogy naplóink segítségével hozzunk az életedbe pár nyugodt órát, és friss gondolatot, amelyek segítségével örömtelibbé, elégedettebbé és tudatosabbá teheted a napjaidat.
 
A teljesebb élményért 2 meditációs hanganyag is jár a Naplók mellé, amelyet Palicska Zsuzsi, a Hatszínvirág jógaoktatója készített a Számotokra.
 
Ha érdekes ez Számodra, további részleteket erről itt olvashatsz.
 
Ha inspirálónak találtad ezt az írást, és szeretnél értesülni a friss cikkek megjelenéséről, iratkozz fel a Hatszínvirág Hírlevelekre, ahol egy csokorba összegyűjtve kiküldjük a friss programokat, lehetőségeket és írásokat havi 1-2 alkalommal.
 
Csodás napokat!
Szeretettel,
 
Mariann
Napi Rutin - gondolatok, tapasztalatok és egy gyakorlat, hogy Te is megtaláld a Hozzád passzolót
Scroll to top